Podsumowując te dwa skrajne przypadki, zachęcam, aby z uprzejmości, takiej wyjątkowej oczywiście, uczynić podstawę swojej strategii działania w hotelu. Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale bywają ludzie, którzy cenią bardziej kulturę osobistą pracowników, ich zaangażowanie w pracę oraz możliwość przyjemnej konwersacji, aniżeli warunki hotelowe czy dobrą ofertę. Indywidualne podejście do Gości hotelowych przy dużej konkurencji cenowej na rynku może decydować o naszym sukcesie!

Mogłabym tak jeszcze długo pisać.. ;) Ale na koniec przytoczę ostatni już przykład, gdyż jestem zdania, że uczyć należy się od najlepszych. Otóż hotele Ritz-Carlton (moi osobiści idole w tej branży) słyną ze swojego motta: „We are Ladies and Gentelmen serving Ladies and Gentelmen”. Ponadto wyróżniają się tym, że każdy problem traktują właśnie jako „szansę”, okazję, możliwość na zwiększenie lojalności Gości poprzez szybką, zdecydowaną i skuteczną reakcję na popełniony przez siebie błąd. Poniżej zamieszczam dwa printscreeny, które mówią same za siebie, a zainteresowanych mobilizuję do prześledzenia działalności tej marki :)

 

Przykład Ritz-Carlton

Przykład Ritz-Carlton 2

 

Chciałam jeszcze tylko wspomnieć, że z wielkim zainteresowaniem poczytam w komentarzach przykłady z Waszego hotelowego życia na wyjątkowo uprzejme traktowanie Gości :) Jestem pewna, że wśród moich Czytelników znajdzie się mnóstwo Super Bohaterów! Pozdrawiam :)